Dolomity v zimě 1.

Lyžovat se zpravidla člověk naučí tam, kde to má nejblíž. Pro našince jsou to tudíž české hory. Lhostejno, zda Krkonoše, Jizerky nebo Šumava. Naplno užít a vychutnat si lyžování na několikakilometrových vzorně upravených sjezdovkách však umožňují jen hory jako Alpy nebo Dolomity…

*

U Dolomit se přitom těch předností snoubí asi nejvíc. Vedle počasí, které tady bývá naprosto jedinečné, jsou to překrásné hory s úchvatnými výhledy, parádní sjezdovky, na kterých se hojně pořádají závody světového poháru v alpském lyžování (Val Gardena, Madonna di Campiglio, Cortina d’Ampezzo) a špičkový servis (od ubytování přes místní skibusovou dopravu a bohatě vybavené půjčovny veškeré sjezdařské výstroje až po dokonale upravené komunikace a parkingy). A to vše za přijatelné ceny!

*

Snad jedinou nevýhodou Dolomit oproti rakouským nebo německým alpským střediskům je o něco větší vzdálenost. Na cestě vás však budou kupodivu čekat největší problémy zpravidla ještě na německém území.

Achillovou patou cest do Alp a Dolomit totiž zůstává dnes už svou kapacitou nedostačující dálnice přes Mnichov a Kufstein. Hned při naší první cestě za lyžováním do Dolomit nás za Mnichovem potkala sněhová vánice a namrzající ledovka učinila z dálnice č.8 jedno velké a nekonečně dlouhé parkoviště. Hodiny plynuly, slunce  už svítilo dávno nad New Yorkem a nám trvalo překonat nějaký osmdesátikilometrový úsek do Kufsteinu plných dvanáct hodin! Do penziónu v Molvenu, kam to normálně i se zastávkami zvládáme za nějakých deset hodin, nám to tehdy trvalo o čtrnáct hodin déle…

Střední pasáž sjezdovky Tre-Tre (Paganella)

*

Přesto si bez Dolomit už neumím lyžování představit. A to navzdory i dalším kalamitním situacím, s nimiž se člověk cestou potká. Jednu sezónu už od Bolzana světelné cedule varovaly před sněhovou nadílkou, která o den dříve zasypala okolní hory. Tušil jsem, že konečně i v Dolomitech dojde na řetězy. Jenže projeli jsme Mezzolombardo a – nic. Začali jsme stoupat serpentinami pod Paganellou a – nic! Ještě před pár hodinami zaváté silnice nebyly protažené, ale vzorně vyfrézované a očištěné, takže i když vedle vás byla více než třímetrová sněhová stěna, vy jste mohli řetězy nechat klidně pod sedadlem…

*

GALERY

© -CC-

 

Komentáře nejsou povoleny.