Každé cestování, lhostejno zda po Česku nebo po světě, s sebou nese jeden podstatný aspekt: jednak mít kde složit hlavu a jednak mít kde doplnit tekutiny a vydané kalorie. Za tím účelem vám chceme poskytnout servis v podobě doporučení „osvěžoven“, které buďto s chutí navštívit a nebo se jim raději i s kručícím žaludkem vyhnout velkým obloukem. Pro vaši snazší orientaci připojujeme ratingový (hodnotící) návod.
Pozn.: Hodnocení vychází z osobní zkušenosti v konkrétním čase. To znamená, že nepřebíráme hodnocení, která jsme si nemohli ověřit na vlastní oči a žaludek, ale zároveň neručíme za změny (k lepšímu či horšímu), k nimž mohlo dojít výměnou personálu nebo přestavbou zařízení.
A) Vzhled (vnější dojem, interiér)*:
a) pajzl – *
b) socka – **
c) obstojný standard – ***
d) příjemné posezení – ****
e) top – *****
B) Jídelní menu (kvalita kuchyně, krajové speciality)**:
a) vajgl na talíři – *
b) kuchař se ještě učí – **
c) restaurační klasika – ***
d) kuchaře to baví – ****
e) kuchař je umělec – *****
C) Nápojové menu (alko, nealko, šíře výběru, kvalita točených nápojů):
a) umaštěné sklo – *
b) chybí nealko – **
c) vyberete si – ***
d) pivo má říz a víno správnou teplotu – ****
e) je libo claret ročník „osmdesát devět“? – *****
D) Personál (rychlost a kvalita obsluhy):
a) náš zákazník – náš protivník – *
b) kdo si počká, snad se dočká – **
c) snaživý – ***
d) pohotový a vstřícný – ****
e) vždy s úsměvem: náš zákazník – náš pán – *****
E) Sociální zázemí (toalety, umytí rukou):
a) jen na vlastní nebezpečí – *
b) nic moc, studená voda, není kde si osušit ruce – **
c) častější péče by neškodila – ***
d) jako ze škatulky - ****
e) luxus – *****
*) I obyčejná jídelna může mít víc než jednu nebo dvě hvězdičky, pokud je zřejmé, že je určena hostům a ne potkanům
**) Kvalita je základním měřítkem, neboť i studená kuchyně může být připravena chutně a nápaditě (jedna hvězdička znamená, že v kuchyni se kouří a nebo v ní chystají skutečné blafy)